Jak zorganizować wesele?

Wesele to jeden z najważniejszych dni w życiu. W związku z tym ważne, aby było naprawdę wyjątkowe i niepowtarzalne. Jak się jednak okazuje organizacja wesel to nie takie łatwe zadanie i warto zaplanować je z dużym wyprzedzeniem. W tym artykule powiemy sobie jak dobrze zorganizować wesele i o czym należy pamiętać w pierwszej kolejności. 

Samodzielna organizacja wesela – o czym należy pamiętać?

Samodzielne zaaranżowanie wesela sprawdzi się głównie w przypadku osób zdecydowanych i zorganizowanych, które naprawdę wiedzą czego chcą. Wybór odpowiedniego terminu, miejsca ślubu, sali weselnej, fotografa, orkiestry, menu to tylko niewielki procent tego, co należy załatwić. W grę wchodzą również zaproszenia, dekoracja sali, wybór sukni ślubnej i garnituru. Jeżeli brakuje nam pomysłu na wyżej wspomniane z całą pewnością z pomocą przyjdą nam blogi ślubne, na których znajdziemy ogrom inspiracji i porad, co niewątpliwie pomoże nam w podjęciu decyzji. Organizacja wesel to ostatnio temat dosyć popularny, w związku z czym w Internecie aż roi się od różnego rodzaju stron poświęconych właśnie temu tematowi.

Pomoc przy organizacji wesela – kto sprawdzi się najlepiej?

Tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Są pary, które świetnie radzą sobie same i takie, które potrzebują wsparcia. Jeżeli mowa o tych drugich, to najczęstszymi “deskami ratunku” okazują się być rodzice oraz przyjaciele. Doradzą, wesprą dobrym słowem, kiedy trzeba pomogą w załatwieniu spraw związanych z organizacją wesela. Niektóre pary decydują się także na skorzystanie z usług wedding plannerów. Jest to świetne rozwiązanie w sytuacji, kiedy para młoda ma dużo obowiązków i nie jest w stanie pogodzić ich z planowaniem i wdrażaniem kwestii związanych z przyjęciem weselnym.

Kim jest i jaką rolę pełni wedding planner?

Jest to osoba, inaczej konsultant ślubny, która może zająć się przygotowaniem wesela w całości lub w części. Praca wedding plannera polega na opracowaniu budżetu wesela, wybraniu jego motywu przewodniego, dekoracji, zaproszeń ślubnych, sali weselnej, fotografa, orkiestry jak i również transportu dla gości weselnych. Oczywiście wszystko odbywa się w konsultacji z parą młodą, do której i tak należy ostateczna decyzja. Współpraca z wedding plannerem to także dobre rozwiązanie w sytuacji, kiedy dana para mieszka poza granicami kraju, a ślub i wesele chciałaby zorganizować w Polsce. Jak wiadomo organizacja wesel dla takiego konsultanta ślubnego to przysłowiowa bułka z masłem, dlatego warto powierzyć mu kwestie związane z przygotowaniem tego wyjątkowego przyjęcia.

Od czego zacząć organizację wesela?

W pierwszej kolejności warto skupić się na zarezerwowaniu terminu w kościele lub Urzędzie Stanu Cywilnego i to najlepiej z rocznym wyprzedzeniem. Jeżeli zależy nam na tym, aby nasz ślub odbył się w konkretnym miesiącu np. letnim wówczas istnieje spore ryzyko, że dużo więcej par również upodoba sobie ten termin. Kolejnymi tematami, które niewątpliwie warto załatwić dużo wcześniej są: sala weselna, fotograf oraz orkiestra lub DJ. Jak się okazuje kalendarze wyżej wspomnianych potrafią być zapisane aż na dwa lata do przodu, w związku z czym jeżeli zależy nam na tej konkretnej sali i na tym konkretnym fotografie oraz DJ’u to nie zwlekajmy zbyt długo, żebyśmy nie zostali z niczym.

Które kwestie zostawić na sam koniec?

Przede wszystkim zamówienie sukni ślubnej i garnituru. Przez rok może się wiele zmienić i np. zdarzy nam się przytyć lub pod wpływem stresu schudnąć i wówczas koniecznym będzie przerabianie sukni i garnituru, żeby ponownie do nas pasowały. Pamiętajmy o tym, że rynek odzieży ślubnej jest tak duży, że z powodzeniem znajdziemy coś dla siebie nawet na miesiąc przed weselem. Organizacja wesel w niektórych sprawach wymaga dużo wcześniejszego planowania jednak są tematy, które warto zostawić na sam koniec i niewątpliwie należą do nich właśnie kreacje ślubne.

O czym jeszcze warto wiedzieć przed organizacją wesela?

Organizacja wesel bardzo często opiera się na powtarzalnych schematach, które sprawdzają się w każdym przypadku dlatego warto z nich korzystać. Pierwszą z wyżej wspomnianych kwestii jest zadbanie o tak zwane winietki, czyli karteczki z imionami gości, które ustawia się koło nakryć na stole w ten sposób przydzielając im miejsce. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania można uniknąć zamieszania, które z całą pewnością by powstało, gdyby goście samodzielnie wybierali sobie miejsca. Kolejną ważną rzeczą, jest przygotowanie dla gości niewielkich upominków. Z reguły są to ładnie zapakowane podziękowania i cukierek. Niby nic wielkiego, ale zawsze stanowi miły gest. Przed weselem warto także ustalić repertuar z DJem. Jeżeli tego nie zrobimy, oczywiście zagra on coś swojego, nie mniej jednak niekoniecznie jego gust muzyczny musi pokrywać się z naszym, w związku z czym lepiej ustalmy to przed weselem. Pamiętajmy również o tym, aby na tydzień przed weselem upewnić się, że cukiernia pamięta o naszym zamówieniu na tort, a makijażystka i fryzjerka nie wzięły w tym czasie urlopu.