KUPONY PROMOCYJNE ONLINE- SPOSÓB NA REKLAMĘ SKLEPU

              Kupony promocyjne są jednym z najbardziej popularnych sposobów dotarcia do klienta. Jednak dlaczego właściciele firm powinni udostępniać swoim klientom kupon promocyjne online? Dlaczego firmy powinny inwestować w tą formę marketingu? 

Czym są kupony promocyjne?

              Kupony promocyjne online to zniżki oferowane przez sklepy internetowe. Najczęściej zniżki dla klientów w postaci kuponów promocyjnych online są ofertą bardzo ograniczoną czasowo. Kupon promocyjny online dotyczy, nie tylko wartości zamówionych przez klienta produktów, lecz również np: darmowej dostawy czy zniżki na kolejne zakupy.

             Dużym atutem kuponów promocyjnych online jest to, iż udostępniane są zupełnie za darmo klientom. 

Czym różnią się kupony promocyjne od zakupów grupowych?

              Zakupy grupowe kojarzone są w Polsce nie tylko z gigantycznymi rabatami, ale również z dużo niższą jakością usług oraz towarów. Niestety zakupy grupowe są  bardzo specyficzną metodą promocji biznesu i bardzo wielu sprzedających sobie z ta metodą nie radzi. Przez zakupy grupowe wielu sprzedających mogło przeczytać negatywne opinie na swój temat .

               W przypadku kuponów promocyjnych sprzedawcy nie mają takich problemów z negatywnymi opiniami klientów. Naturalnie obniżki z kuponów promocyjnych nie są tak duże jak z zakupów grupowych.

Co może zyskać klient dzięki kuponom promocyjnym online?

             Dzięki kuponom promocyjnym online klient może obniżyć wartość swojego koszyka, albo otrzymać darmową dostawę- wszystko zależy od propozycji sklepu. Klienci z reguły przeglądają serwisy, które mają w ofercie kupony promocyjne. 

             Klienci interesują się głównie kuponami promocyjnymi w „gorących okresach”  np: noworoczne wyprzedaże, święta, czy powrót do szkoły.  

Kupony promocyjne online- co zyskuje sklep?

             Jakie korzyści może zyskać sklep, który udostępnia kupony promocyjne online? Jedną z największych korzyści dla sklepu jest jego promocja. To właśnie dzięki kuponom promocyjnym można dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. Kupony promocyjne są również bardzo dobrym sposobem na podniesienie sprzedaży w tzw. „martwym sezonie”. 

             Poprzez oferowanie klientom kuponów promocyjnych online na wybrane towary, sklepy mogą sprzedać towar z poprzednich kolekcji, a tym samym ograniczyć straty spowodowane magazynowaniem. 

Kupony promocyjne online- dlaczego warto?

             Jeśli właściciel sklepu uważa, iż kupony promocyjne opatrzyły się klientom to jest w dużym błędzie! Dobrze przemyślane kupony promocyjne online działają na klientów jak magnes. Zwykłe zakupy mogą stać się wyjątkową okazją, która jest dostępna tylko dla nie wielu klientów. 

             Na wielu klientów limitowane kupony promocyjne działają jak odpowiednia motywacja do zakupów. Bardzo często zdarza się, iż klienci posiadający kupony promocyjne kupują więcej niż bez tego kuponu. 

            Pozostałe powody dla których warto przyznawać kupony promocyjne:

  • zaktywizowanie klientów, którzy nie dokonali zakupów od dłuższego czasu;
  • wykreowanie wizerunku firmy przyjaznej dla klientów;
  • bardzo skuteczna forma promocji firmy, która nie generuje żadnych kosztów- oczywiście jeśli marża jest na tyle wysoka, a firmie nie zależy tylko na sprzedaży zalegającego towaru;
  • jest to bardzo atrakcyjne dla nowych klientów;
  • zwiększa sprzedaż poza sezonem;
  • pozwala na opróżnienie magazynu z poprzednich kolekcji;

            Korzyści wynikające z kuponów promocyjnych online są oczywiste nie tylko dla klientów, ale również dla sklepów internetowych. Często o sukcesie firmy potrafi zdecydować jeden detal np: dobry kupon promocyjny online. 

Kupony promocyjne online skuteczniejsze w dotarciu do większej ilości klientów

             Internauci coraz częściej szukają różnych kuponów promocyjnych online. Dlatego coraz więcej sklepów internetowych oferuje zniżki, które wyróżniają dany sklep internetowy pośród innych. 

             Jednak jak firma powinna przygotować się do dystrybucji kuponów promocyjnych, aby mogła pozyskać jeszcze więcej nowych klientów przy  jednoczesnym utrzymaniu stałych klientów? W takiej sytuacji należy:

  • nagradzać najbardziej aktywnych klientów
  • urozmaicać promocje
  • rozłożyć promocję w czasie
  • należy uwzględniać specjalne okazje
  • dawać kupony promocyjne dużo wcześniej

 Cenne rekomendacje innych klientów

                 Dobry sprzedawca wie, iż transakcja nie kończy się nigdy w momencie realizacji zamówienia. Jeśli sprzedawca utrzyma kontakt z klientem, może na tym zyskać. W relacji sprzedający- kupujący zawsze jest „coś za coś”. Klient, który uzyskał rabat na towar wysokiej jakość. Będzie chciała się sprzedającemu odwdzięczyć dobrą opinią na temat produktu, który kupuje. 

                 Internauci mają tendencję do dzielenia się informacjami o kuponach promocyjnych oraz o tym, iż zrobili super interes. Takie rekomendacje dla sprzedawcy mają bardzo dużą wartość- są wiarygodne. 

 

                   

                 Kupony promocyjne online są bardzo praktycznym narzędziem do promocji w sklepach. W internecie można znaleźć strony z najbardziej aktualną listą sklepów, które oferują kupony promocyjne online. Dzięki temu osoba, która chce skorzystać z kuponu promocyjnego online, wie w jakim sklepie ma go szukać.